Wendy Hamar de la Brethoniére – Stek

Juridisch secretaresse

+31 (0) 30 600 83 83 wstek@nexavelo.nl

 

Communicatie en het behouden van het overzicht

Ik ben de steady factor van NexaVelo Advocaten. Sinds 2017 ben ik als juridisch secretaresse werkzaam bij NexaVelo Advocaten en zorg ik ervoor dat mijn collega’s iedere ochtend direct aan de slag kunnen. Tijdens mijn dagelijkse ochtendroutine maak ik het kantoorpand gereed voor een nieuwe werkdag. Eenmaal op mijn werkplek met een achtergrondmuziekje ben ik helemaal good to go!

Ervaren juridische secretaresse

Met meer dan 22 jaar ervaring als juridisch secretaresse bij verschillende kantoren weet ik alles van het reilen en zeilen van een advocaten/incassokantoor. Ik ondersteun mijn collega’s in hun dagelijkse, uitvoerende werkzaamheden. Van het bewaken van de agenda’s van de advocaten en juristen, tot het bijhouden van mailboxen en diverse andere processen. Ik probeer altijd op de hoogte te blijven van alles wat er speelt, zowel intern als in de lopende dossiers. Daarnaast verwerk ik de post, begeleid ik inkomende telefoongesprekken en verwelkom ik onze klanten op kantoor.

Aan de telefoon met een glimlach

What you see is what you get! Daarom neem ik altijd de telefoon op met een glimlach. En ondanks dat ze die glimlach op dat moment niet kunnen zien, is het wel de kunst om die glimlach te laten ervaren aan de andere kant van de lijn. Door goed te luisteren en de volledige aandacht te hebben voor het gesprek, kan ik klanten effectief en snel helpen. Na een aantal gerichte vragen schakel ik ze door naar de juiste persoon en leg ik de gestelde vraag zo concreet mogelijk neer bij de jurist. Geen mooie verhalen: mensen houden van eerlijkheid en duidelijkheid, zodat onze klanten én debiteuren weten waar ze aan toe zijn.

‘Die glimlach moet je ook aan de andere kant van de lijn kunnen voelen.’

Op de hoogte van alles

Het belangrijkste vind ik positiviteit. Niet alleen de telefoon vriendelijk opnemen, maar ook een klant of een debiteur een goed gevoel kunnen geven, dat is de kunst. Dit doe ik door ze bijvoorbeeld snel te helpen en netjes te woord te staan. Omdat ik graag op de hoogte ben van alles wat er speelt bij ons op kantoor, weet ik wie het dossier behandelt en wie het meest gespecialiseerd of geschikt is voor die specifieke klant. Dit is ook de reden waarom een inkomend telefoongesprek direct aan de juiste collega wordt doorverbonden. We willen korte lijnen houden en geen tijd verloren laten gaan. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en wil waardevol kunnen zijn voor mijn collega’s en de klanten die ik spreek. Al met al, we doen het samen!